Dag 21 & 22 (Homestay) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tessa Mannetje - WaarBenJij.nu Dag 21 & 22 (Homestay) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tessa Mannetje - WaarBenJij.nu

Dag 21 & 22 (Homestay)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 November 2014 | China, Sjanghai

Weekend home stay!!

Dit weekend ging ik logeren bij vinnie, samen met Ai-Ying! Vinnie heb ik leren kennen toen zei in Nederland was. Ze heeft 4 dagen met mij mee gelopen in daniel den hoed. Ze wilde heel graag dat ik bij haar kwam logeren als ik naar shanghai zou komen. Dus dit weekend was het zo ver! We werden opgehaald door haar ouders bij de campus. Haar ouders brachten ons naar de Korea Street (bekende straat met allemaal koreaans eten en andere winkeltjes) daar gingen we lunchen en hebben we langs de winkels gelopen. Na het lunchen gingen naar shanghai animal zoo. Hier heb ik een PANDA gezien! Dat is echt iets wat ik wilde zien! :) alleen was het wel erg druk om te kijken! Voor de rest hebben ze beetje de zelfde dieren als bij ons. Maar ik denk dat ze in Nederland grotere hokken hebben en ook beter verzorgt worden. Maar het was leuk om door de dierentuin te lopen. Na de dierentuin gingen we naar Vinnie der huis. Eerst dacht ik ojeee waar beland ik met al die oude en vieze huizen waar ik tussen door liep. En de trap (naar de 6 de verdieping) op liep. Maar eenmaal binnen was het een heel netjes en mooi huisje. Met 4 slaapkamers 2 badkamers keukentje en een gezellige woonkamer. We werden warm verwelkomt, er stonden pantoffeltjes voor ons klaar en ze waren druk bezig met het avond eten. We kregen rond leiding door het huis. Toen was het eten klaar en wat hadden ze veel gemaakt haha. Salade, rijst, kip kerrie met aardappelen, tomaten groeten soep, groten garnalen, en een bepaald soort vis. En ik hou totaal niet van vis en ik had ook nog nooit van me leven een garnaal gepeld, en al helemaal niet met stokjes ..... dat ging niet zo goed. Ze moesten lachen en zeiden dat ik me handen wel mocht gebruiken 'schaamte' haha. Ik probeerde onder de vis uit te komen door netjes de rest allemaal te eten. Maar ik kwam er niet onder uit :( dus moest wel is waar vis eten. En ik heb het uit beleefdheid toch maar gedaan... het viel niet tegen maar echt lekker vond ik het niet. Na het avond eten gingen we nog even naar de winkels vlak bij Vinnie haar huis. Wand haar vader had me een tip gegeven voor een souvenir voor me vader! Dus hopen dat me vader het nu nog wat vind. Daarna hebben we bij Vinnie thuis gezellig thee (op chinese wijze) gedronken. Kopjes van 1 slok haha en ik ben gewend een mok van een halve liter haha maar was wel gezellig en lekker. Daarna nog even gedoucht en gewacht tot 00:00 uur (chinese tijd) om me vent te feliciteren!

De volgende ochtend stond er alweer een heerlijk ontbijtje op ons te wachten. Ze hadden brood met gebakken ei met spek gemaakt voor ons, en dumplings (soort deeg bol en gevuld met groenten of vlees ect.) En yoghurt met banaan stukjes er in (zelf gemaakt de yoghurt) en soja melk (ook zelf gemaakt) en we hadden een schaaltje met soort papje met daar in verschillende noten en rode bonen. Met een beetje suiker er door heen was het wel te doen.
Na het ontbijt ging Vinnie even naar de kapper. En konden wij ons klaar maken en alle spullen weer inpakken. Daarna zijn we met vinnie en haar ouders naar shanghai museum gegaan, en zijn we daarna daar in de buurt ergens kantonees gaan eten (in shanghai spreken ze mandarijns en kantonees in meer zuidelijker. En Ai-Ying en de vader van Vinnie komen bieden uit dat gebied) en weer kregen we zooooooo veel eten. Volgens mij ben ik 10 kilo zwaarder geworden haha. Ze hadden allemaal gerechten gekozenen, en die kwamen op een draaischijf te staan. En wederom stonde ze er op dat we alles probeerde. En toen dachten we dat we alles gehad hadden zei Vinnie der vader nee heb nog wat besteld wand jullie zijn hier nog zo kort dus moet je wel veel geproefd hebben, hahaha maar agh was allemaal wel erg lekker. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en een rondje door shanghai gereden en zijn we gestopt bij Zhen Cha Lin gegaan, dit is een oudere gedeelte van shanghai, met hele smalle straatjes, met allemaal winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Hier waren we wel al eerder geweest maar we hadden toen maar een klein gedeelte gezien en nu hebben we veel meer gezien. En zijn we lekker op een terrasje gaan zitten en hebben we lekker wat gedronken. Daarna gingen we nog naar een winkel centrum hebben daar nog wat gelopen en gekeken. Avond eten hebben we maar over geslagen omdat iedereen prop vol zat! En ze hebben me daarna terug gebracht naar de campus. Op de campus ben ik nog mee geweest naar vinnie haar kamer. Ze slapen in een kleine kamer met 5 anderen. Allemaal stapel bedden en daaronder hun bureau en een klein kastje. En een smal gangetje. Maar wel allemaal leuke meiden. Daarna zijn wij terug gelopen naar guesthouse om onze spullen te pakken voor beijing! Wand we moeten om 6.15 weer ontbijten wand de bus komt ons ophalen om 6.50uur.

Het was een heel gezellig weekend. En wat een gastvrijheid van vinnie haar ouders, het was erg leuk om ze te ontmoeten. Hele lieve mensen!

Morgen op naar beijing (5 uurtjes in de trein)

Tot snel!

Liefs

Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 7784

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 29 November 2014

uitwisseling naar China (Sjanghai)

Landen bezocht: