Dag 14 en 15 (weekend Hangzhou) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tessa Mannetje - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15 (weekend Hangzhou) - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tessa Mannetje - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15 (weekend Hangzhou)

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 November 2014 | China, Sjanghai

Hallo allemaal,

Dit weekend gingen we naar Hangzhou! Hier onder mijn beleving! Op Facebook staan 2 filmpjes over hoe het fietsen gaat in Hangzhou, maar zo gaat het eigenlijk in heel China! Hahaha het is fietsen voor je leven! En regels? Dat kennen ze niet!

Dag 1 Hangzhou

We zijn zaterdag vroeg vertrokken naar het treinstation om naar Hangzhou toe te gaan. Na aankomst in Hangzhou zijn we eerst naar het hotel gegaan om onze spullen te brengen. Bij aankomst hadden ze ons niet echt verwacht! .... Naja wel verwacht maar niet verwacht dat we buitenlanders waren, en die mogen eigenlijk niet in dit hotel! Hoe bedoel je discriminatie!!! Na veel pijn en moeite mochten we toch in het hotel blijven (met dank aan de docent en 2 leerlingen van de campus) het hotel zag er netjes uit! Na dat we onze spulletjes hadden weg gezet gingen we even snel lunchen (Subway). Na de lunch gingen we naar een markt waar ze vanillestokje en nog wat verkochten, met namen souvenirtjes, sieraden, beeldjes, thee, lekkernijen, en noem het maar op! Na dat we daar een rondje hadden gelopen gingen we richting west lake van Hangzhou. Daar zijn we op een bootje gestapt en naar een eiland gevaren. Op het eiland hebben we rond gelopen en foto's gemaakt in Chinese kleding. Na dat we weer terug waren van de boottocht zijn we gaan eten bij een populair hangzhou's restaurant. Waar de wacht rij echt supppppper lang is. Mensen staan serieus uren te wachten. Maar de docent van de campus die mee was (murfy) had alles al geregeld dus wij konden doorlopen! 'Heel fijn' haha. En het eten was idd erg lekker. Na het eten zijn we de fietsen op gaan halen voor de volgende dag. En zijn we op de fiets naar het hotel gegaan. Toen we bij het hotel aan kwamen wilde er nog een aantal een rondje lopen omdat het nog best vroeg was (20.15uur) en zijn we lekker een Avi D wandelingetje wezen maken. Bij aankomst in onze hotel kamer (Gazina en ik) lagen er allemaal briefjes met telefoonnummers en plaatjes van pikante vrouwen voor ons klaar! Haha wat hebben we gelachen! En we hebben er zelfs een weg zien gaan bij een gast in het hotel! ...... Eerst het bed gecontroleerd op vlekken! Naja eigenlijk alles gecheckt! Maar viel mee niks gevonden haha! Dus we konden rustig gaan slapen!

Dag 2 Hangzhou

2e dag in Hangzhou en wat hebben we weer genoten met z’n allen.
We begonnen de dag met een ontbijtje in de Starbucks. Daar hebben we allemaal voor een niet Chinees ontbijt gekozen. Na het ontbijt gingen we terug naar het hotel, want we gingen een fietstocht maken.

Fietsen in het verkeer is echt niet te doen. Wel grappig om dat een keer mee te maken als we eerlijk moeten zijn. Auto’s hebben altijd voorrang ook al is het groen licht bij de stoplichten voor de voetgangers. Fietsers moeten maar een beetje kijken hoe ze het doen. Stoplichten beetje opvolgen en je eigen gevoel. We zijn naar een heel groot park gefietst bij west lake. Het was daar zo mooi en rustig! Elke keer stopten we even om wat foto’s te maken en een beetje rond te kijken. Daarna stapten we weer met z’n allen op de fiets om zo heel het park af te gaan.

Nadat we heerlijk hebben gefietst zijn we gestopt bij een restaurant om wat bij te ‘’tanken’’. Het was een van Hangzhou’s populairste restaurants en het eten was daar echt lekker!
Na het eten brachten we onze gehuurde fietsen terug en werd de groep in tweeën gesplitst. Een groep ging naar de markt waar we gisteren waren geweest. De andere groep ging naar de shopping center.

Om 17:00 verzamelde we weer bij ons hotel en liepen we naar de Pizzahut om iets te gaan eten voor we weer met de trein teruggaan.
Om 22:00 kwamen we met z’n allen terug bij ons hotel. Morgenochtend weer vroeg op voor ons stage in het kinderziekenhuis.